نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطرات استفاده از فیلتر شکن در لپ تاپ

فیلتر شکن (VPN) مخفف عبارت Virtual Private Network است که با انجام اقداماتی از جمله رمز گذاری ترافیک اینترنت و مخفی کردن IP لپ تاپ از اطلاعات شخصی و خصوصی شما در برابر انواع ویروس محافظت می‌کند. در این مقاله ابتدا با کاربرد نرم افزارهای فیلتر شکن در لپ تاپ آشنا شده سپس مزایا و معایب استفاده از این ابزار بیان می‌شود.

نحوه عملکرد فیلتر شکن در لپ تاپ

امروزه با پیشرفت تکنولوژی قابلیت‌های زیادی به تجهیزات الکترونیک از جمله لپ تاپ اضافه شده که آن‌ها را در معرض انواع حملات ویروسی قرار می‌دهد همچنین دولت‌ها هماوره برخی از سایت‌ها و منابع اینترنتی را سانسور کرده و از دسترسی کاربران به آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

VPN (فیلترشکن) نرم افزاری ساده و قابل نصب بر روی انواع سیستم عامل‌ها است که علاوه بر حفاظت از حریم شخصی افراد دسترسی نامحدود به اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آشنایی با قابلیت‌های فیلترشکن

مهم‌ترین ویژگی نرم افزارهای فیلتر شکن رمز گذاری داده‌ها و مخفی کردن IP شبکه برای حفظ حریم خصوصی کاربران است. این نرم افزار کاربردی محدودیت جغرافیایی نداشته و توانایی دریافت انواع محتوا از سایر کشورهای خارجی را داراست.

VPN قابلیت انتخاب چندین سرور خصوصی را داشته و از داده‌های کاربر در فضای وب و شبکه محافظت می‌کند.

ضرورت استفاده از VPN

سارقین اینترنتی با هک IP شبکه اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و نفوذ به سیستم عامل لپ تاپ می‌کنند اما فیلتر شکن‌ها با مخفی کردن آدرس شبکه (IP) مانع از دسترسی این افراد به حریم شخصی شما می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید   روش های ارتقا لپ تاپ

مهم‌ترین دلایل استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن عبارتند از:

دسترسی به اطلاعات سایت‌های مختلف

استفاده از فیلتر شکن امکان دسترسی نامحدود به سایت‌های خارجی را برای کاربران فراهم کرده همچنین با رمز گذاری سرور شبکه از جاسوسی اطلاعات توسط مقامات دولتی کشورهای خارجی جلوگیری می‌کند.

پنهان کردن آدرس آی پی

بسیاری از سایت‌های ارائه دهنده خدمات اطلاعات خصوصی کاربران را هنگام بازدید ضبط کرده، به این ترتیب از تمام فعالیت‌های کاربر در فضای مجازی مطلع خواهند شد. بنابراین نرم افزارهای فیلتر شکن با مخفی کردن آدرس آی پی شبکه امکان دنبال کردن فعالیت‌های کاربر را از بین می‌برند.

تغییر محدودیت‌های جغرافیایی توسط فیلتر شکن

آدرس IP، کاربر را به موقعیت مکانی آن مرتبط ساخته و از دسترسی افراد به سایت‌های خاص جلوگیری می‌کند. بعضی سایت‌ها بسته به کشور بازدید کننده سایت محتوای آن را تغییر می‌دهند لذا نرم افزارهای فیلتر شکن بهترین راه برای دور زدن این محدودیت‌هاست.

جلوگیری از سانسور اطلاعات سایت‌های مختلف

اگر قصد بازگشایی محتوای قفل شده یا سانسوری در منطقه خود را دارید، از فیلتر شکن برای دور زدن محدودیت‌های جغرافیای و تغییر آدرس آی پی استفاده کنید.

معایب فیلتر شکن‌های لپ تاپ

متاسفانه نرم افزارهای VPN یا فیلتر شکن علاوه بر ایجاد امکانات فراوان خطراتی هم به همراه داشته که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

خطر افشای اطلاعات خصوصی

فیلتر شکن با اتصال به سرور شبکه به انتقال اطلاعات می‌پردازد بنابراین با اتصال VPN به سرور پروکسی تمام اطلاعات شخصی فرد مانند حساب کاربری، اطلاعات ایمیل، لیست مخاطبین، پیام‌ها و… در معرض خطر افشا قرار می‌گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه لپ تاپ اچ پی خود را هنگامی که قفل است باز کنید

کلاهبرداری و سرقت اطلاعات

بعضی از فیلتر شکن‌ها برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران طراحی شده‌اند به این گونه که هنگام ورود به ایمیل یا سایت‌های بانکی نسخه جعلی سایت را به شما نشان داده و تقاضای تکمیل اطلاعات فردی را دارند.

 سپس خطایی مبنی بر عدم کارکرد سایت (مثلاً عدم دسترسی به سرویس دهنده) را صادر کند در حالی که سایت جعلی بوده و سرور در حال انتقال اطلاعات به شرکت سازنده فیلتر شکن است.

نفوذ انواع بدافزار به لپ تاپ

متاسفانه وی پیان هنگام نصب تعداد زیادی تبلیغات اضافی روی سیستم راه اندازی کرده که عملکرد اجزای لپ تاپ را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اجرای برنامه‌ها را کند می‌کند.

همچنین برخی فیلتر شکن‌های لپ تاپ به طور خودکار برنامه‌های جاسوسی کشورهای خارجی را روی سیستم عامل نصب کرده و اطلاعات شخصی کاربران را سرقت می‌کنند.

 مقاله‌ی حاضر به بررسی نقش VPN در لپ تاپ و خطرات استفاده از آن پرداخته همچنین مزایای استفاده از این نرم افزارهای کاربردی را بیان می‌کند برای اطلاعات بیشتر به بخش مقالات سایت به آدرس زیر مراجعه کنید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یک =