نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با تعمیر اسپیکر لپ تاپ HP

خرابی اسپیکر یکی از رایج‌ترین مشکلات لپ تاپ محسوب شده که در آن سسیتم قادر به پخش هیچگونه صدایی نبوده و کاربر ناچار به تماشای تصویر بدون صداست.

خرابی‌های اسپیکر معمولاً نرم افزاری یا سخت افزاری و نیاز به بازبینی دقیق توسط کارشناسان نمایندگی محصولات HP دارد. در ادامه هر کدام از مشکلات فوق به طور تخصصی بررسی و راهکارهای رفع آن‌ها بیان می‌شود.

آشنایی با مشکلات سخت افزاری اسپیکر لپ تاپ

ایرادات سخت افزاری لپ تاپ معمولاً بر اثر خرابی یکی از قطعات رخ داده و کاربر باید هرچه زودتر نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کند. بعضی از این خرابی‌ها عبارتند از:

گیر کردن جک صوتی اسپیکر

ممکن است گیر کردن یکشی در جک اسپیکر باعث خرابی و عملکرد نادرست آن شود در این شرایط اقدامات زیر لازم است.

  • ابتدا جک صوتی را فشار داده و خیلی سریع بیرون بیاورید.
  • تکه‌ای پنبه (مثلاً گوشی پاک کن) را به آرامی داخل جک فرو کرده و آن را به آرامی درون جک بچرخانید.
  • یک خلال دندان را به آرامی وارد جک صوتی کرده و مانند پنبه بچرخانید.

اگر مراحل بالا را به درستی انجام دهید، شی مذکور از داخل جک به آرامی خارج خواهد شد.

معیوب بودن کارت صدای اسپیکر

گاهی اوقات نصب و بروز رسانی سیستم عامل کمکی به رفع مشکلات اسپیکر نکرده که در این حالت احتمالاً کارت صدای لپ تاپ دچار مشکل شده. در این شرایط کابر دو راه دارد:

روش اول نصب کارت صدای مجزا با استفاده از شکاف Mini PCI و روش دوم استفاده از کارت حافظه جانبی است.

این مطلب را از دست ندهید   انتخاب کیف لپ تاپ مناسب

صدای لپ تاپ خش دار پخش می‌شود

گاهی اوقات لپ تاپ صدا را با ترق ترق پخش کرده که نشانگر خرابی اسپیکر است در این مرحله ابتدا صدای لپ تاپ را با یک هدفون استریو امتحان کرده، درصورت خرابی صدا قطعات اسپیکر باید در اسرع وقت تعویض شوند.

آشنایی با مشکلات نرم افزاری اسپیکر لپ تاپ

مهم‌ترین مشکلات نرم افزاری اسپیکر عبارتند از:

خرابی تنظیمات صدا

بهترین راه برای رفع این مشکل تغییر تنظیمات میزان صداست لذا روی منوی میزان صدا در تنظیمات لپ تاپ کلیک کرده و از روشن بودن آن مطمئن شوید.

استفاده از نرم افزار داخلی Troubleshooter

ویندوز لپ تاپ برای عیب یابی قسمت‌های مختلف از نرم افزار داخلی به نام Troubleshooter استفاده کرده که برای کار با آن ابتدا به بخش Update & Security در تنظیمات لپ تاپ وارد شده سپس از بین گزینه‌ها نرم افزار Troubleshooter را انتخاب کنید.

در این مرحله روی گزینه‌ی Playing Audio کلیک کرده و در کادر باز شده گزینه‌ی Run the Troubleshooter را انتخاب کنید به این ترتیب نرم افزار به طور خودکار شروع به شناسایی و عیب یابی مشکل می‌کند.

نصب مجدد درایور صوتی لپ تاپ

قدیمی بودن درایورهای صوتی لپ تاپ یکی دیگر از عواملی است که عملکرد بلندگوهای لپ تاپ را محدود می‌کند برای نصب نسخه جدید مراحل زیر انجام شود:

  • ابتدا کلیدهای windows و R را به طور همزمان فشار داده سپس عبارت msc را تایپ و وارد صفحه device manager (مدیریت دستگاه) شوید.
  • گزینه‌ی Sound, Video and Game Controllers را انتخاب و تمام درایورهای صوتی را تک تک حذف کنید. در این مرحله لپ تاپ شما به طور خودکار ریستارت شده و بروز رسانی درایورهای صوتی آغاز می‌شود.
این مطلب را از دست ندهید   رفع کندی لپ تاپ اچ پی

مطالب پیشنهادی: مشکلات رایج درایو نوری لپ تاپ HP؛ با هارد آسیب دیده لپ تاپ چه کنیم؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − شش =