نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل بالا نیامدن لپ تاپ hp

وقتی نتوانید وارد ویندوز لپ تاپ خود شوید و به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کنید، لپ تاپ هیچ سودی برای شما ندارد. متاسفانه گاهی اوقات بروز یکسری مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مانع از بالا آمدن لپ تاپ یا به اصطلاح بوت شدن لپ تاپ می‌شود. در ادامه این مطلب تصمیم داریم دلایل بالا نیامدن لپ تاپ hp را بررسی کنیم و همچنین ترفندهایی را جهت رفع مشکل بالا نیامدن لپ تاپ اچ پی به شما آموزش دهیم. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

دلیل بالا نیامدن لپ تاپ hp چیست؟

در صورتی که هیچ ضربه‌ای به لپ تاپ وارد نشده باشد یا اینکه این دستگاه دچار هیچ گونه آبخوردگی نشده باشد دلیل بالا نیامدن و بوت نشدن آن اکثر اوقات نرم‌افزاری است. در واقع هارد لپ تاپ به ضربه و رطوبت حساسیت بالایی دارد و همانطور که می‌دانید همه اطلاعات در هارد لپ تاپ ذخیره می‌شود. بنابراین هارد لپ تاپ در بوت شدن و بالا آمدن این دستگاه نقش بسزایی دارد. حالا فرض کنید که به دلیل وارد شدن ضربه به لپ تاپ یا آبخوردگی آن هارد این دستگاه آسیب ببیند. در این حالت بدیهی است که لپ تاپ شما بوت نشود.

ترفندهای حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ اچ پی

جدا از مشکلات سخت‌افزاری که ممکن است برای لپ تاپ پیش بیاید و مانع از بالا آمدن آن شود، اختلالات نرم‌افزاری مانند: نصب یک سری نرم‌افزارهای معیوب بر روی لپ تاپ، ویروسی شدن لپ تاپ و … نیز می‌تواند موجب بالا نیامدن لپ تاپ hp شوند. در ادامه شما را با ترفندهایی برای حل این مشکل آشنا خواهیم کرد.

این مطلب را از دست ندهید   ۷ قطعه داخلی لپ تاپ

ویروس‌ها علت اصلی بالا نیامدن لپ تاپ hp ؛ سیستم خود را ویروس‌کشی کنید

عامل اصلی بالا نیامدن لپ تاپ hp ویروس‌ها هستند. برخی از ویروس‌ها به قدری قدرتمند هستند که موجب خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می‌شوند. اگر به تازگی نرم‌افزاری معیوب و ویروسی را از وب سایت نامعتبری دانلود کرده و بر روی لپ تاپ خود نصب کرده‌اید یا اینکه فلش ویروسی را بدون اسکن در لپ تاپ خود باز کرده‌اید و اکنون با مشکل بوت نشدن لپ تاپ خود مواجه شده‌اید؛ لازم است بدانید که دلیل اصلی بالا نیامدن لپ تاپ شما ویروس‌ها هستند.

بنابراین لپ تاپ شما به ویروس‌کشی نیاز دارد. از این‌رو بهتر است که یک آنتی ویروس اورجینال بر روی سیستم خود نصب و آن را اسکن کرده و ویروس‌کشی کنید تا مشکل بالا نیامدن لپ تاپ رفع گردد. مطمئناً از خودتان می‌پرسید که چطور باید لپ تاپی که بوت نمی‌شود را ویروس‌کشی کرد برای انجام این کار باید وارد محیط Safe Mode شوید.

Safe Mode یا حالت امن یک راه میانبر برای دسترسی به داده‌ها و اطلاعات لپ تاپ است به ویژه زمانی که مشکلاتی مانند بوت نشدن لپ تاپ اجازه ورود به سیستم را به ما نمی‌دهند. در واقع Safe Mode به شما کمک می‌کند که از روشی نامحسوس مشکلات و اختلالات نرم‌افزاری لپ تاپ خود را برطرف کنید. جهت وارد شدن به حالت Safe Mode مراحل زیر را دنبال کنید:

اول از همه لپ تاپ خود را ریستارت کنید.

در حالی که لپ تاپ ریستارت می‌شود کلید F8 را چندین بار فشار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   رفع داغی cpu لپ تاپ اچ پی

حالا وارد صفحه مشکی رنگی می‌شوید که می‌توانید با استفاده از کلیدهای جهتی روی کیبورد گزینه Safe Mode را انتخاب کنید.

اکنون می‌توانید وارد محیط ویندوز شده و با آنتی ویروس سیستم خود را ویروس‌کشی کنید.

در نهایت مجددا لپ تاپ را ریستارت کنید تا بوت شود.

بوت سریع لپ تاپ را غیر فعال کنید تا لپ تاپ با سرعت عادی بوت شود

یکی از ابزارهای ویندوز، Fast Boot است که امکان بوت شدن سریع لپ تاپ را برای کاربر فراهم می‌کند. گاهی اوقات فعال بودن این آپشن در ویندوز اجازه نمی‌دهد تا لپ تاپ با سرعت معمولی و عادی بوت شود. به همین دلیل بهتر است گزینه Fast Boot را در تنظیمات بایوس غیر فعال کنید تا مشکل بالا نیامدن لپ تاپ hp برطرف شود. برای غیر فعال کردن این گزینه مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا لپ تاپ خود را ریستارت کنید.

در حالی که لپ تاپ شما در حال ریستارت شدن است برای چندین بار کلید Delete را فشار دهید تا بتوانید وارد تنظیمات بایوس سیستم خود شوید.

حالا که وارد تنظیمات بایوس شدید از تب Advance گزینه Fast Boot را انتخاب کرده و غیر فعال کنید.

اکنون مجدد لپ تاپ را ریستارت کنید تا بوت شود.

حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ hp تنها در نمایندگی تعمیرات اچ پی

در صورتی که ترفندهای گفته شده در این مطلب را بر روی لپ تاپ خود تست کردید اما موفق به رفع مشکل بالا نیامدن لپ تاپ hp نشدید بهتر است این دستگاه را برای چکاپ سخت‌افزاری به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ اچ پی بسپارید. تعمیرکاران این مرکز لپ تاپ اچ پی را از نظر سخت‌افزاری مورد بررسی قرار می‌دهند و با عیب‌یابی دقیق ریشه اصلی مشکل بالا نیامدن لپ تاپ اچ پی را پیدا کرده و با تعمیرات تخصصی آن را برطرف می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =